Gartenti

Garanti

Garanti

Aluproff yder følgende garanti på vores produkter:

Profiler, glidere og andre dele: 2 års garanti på alle dele med produktionsfejl, som medfører nedsat funktionalitet.
Motor og fjernbetjening: 5 års garanti på produktionsfejl, som medfører nedsat funktionalitet.

Garantien dækker:
Ombytning af de(n) defekte del(e) ved indlevering. Hvis en gardinskinne går i stykker, eller mod forventning ikke fungerer, repareres skinnen uden beregning, på producentens fabrik. Slutbruger har selv ansvar for at demontere gardinskinne, og bringe denne til producentens fabrik.

Garantien dækker ikke:
Udgifter til nedtagning eller geninstallering af anlægget, lofter, vægge eller andet
Rejse og opholdsudgifter ifm. reparationen.
Fragtomkostninger ved ombytning/reparationer af dele eller hele skinner.
Alle følgeskader, herunder driftstab og produktansvar, udover, hvad der følger af ufravigelige lovgivninger på leveringstidspunktet.
Skade eller reparationsudgifter eller andre udgifter påført tredje part.

Aluproff er ikke ansvarlig for fejl eller tab som er opstået ved:

Fejlagtig montering af el og/eller brug af ikke-Aluproff-autoriserede eldele.

Montering som ikke følger Aluproffs anvisninger eller god håndværksmæssig praksis.

Fejl og skade som følge af eksterne påvirkninger, f.eks. ulykker, brand, el-forstyrrelser og overspænding.

Betjeningsfejl, herunder omgjort justering ved forkert betjening.

Forkert rengøring – brug kun milde rengøringsmidler og aldrig sulfo.

Naturlig ældning, støv og snavs i skinner, dele og motor.

NB: Husk ved nedtagning af motorstænger at følge brugsanvisningen, så justeringen ikke forsvinder. Dette kan ødelægge anlægget.

Procedure ved reklamationer:
Det påhviler slutbrugeren at dokumentere, at produktets dele eller motor/fjernbetjening, på leveringstidspunktet, var behæftet med materiale-, produktions- eller konstruktionsfejl.

Al henvendelse skal gå gennem forhandleren. Forhandleren vil vurdere, hvorledes reklamationen skal håndteres, og bestille eventuelle fornødne reservedele hos Aluproff.

Den del, der reklameres over, skal indpakkes omhyggeligt og sendes til Aluproff. Opgiv produkttype, modelnummer, serienummer og beskriv problemet. Opgiv fakturanummer og leveringsdato. Medsend garantibeviset eller en fotokopi.

Aluproff vil afsende det reparerede eller ombyttede produkt så hurtigt som muligt.